Friday, October 18, 2013

Butternut Squash Fries

Enkelt och gott! Du kan bra ta tillvara fröna och rosta dem i ugnen också, så har du ett gott snacks.

Simple and delicious! You may well take use of the seeds and roast them in the oven, so you have a good snack for later.



Butternut Squash Fries

butternut squash
oil
salt
pepper

Peel the butternut squash and slice into thin sticks. Put the sticks on a parchment paper lined sheet and drizzle on some olive oil and season with salt and pepper. Bake at 200 C degrees for about 25 minutes.


Butternut Squash Pommes

butternut squash
olja
salt
peppar

Skala squashen och skiva den i tunna stavar. Lägg dem på en bakplåtspappersklädd plåt och ringla olivolja på stavarna och krydda med salt och peppar. Grädda i 200 C grader i ca 25 minuter.

17 comments:

  1. Det där såg riktigt gott ut! Om jag hittar det i affären måste jag testa ikväll. Tack för tipset!

    ReplyDelete
  2. Åh, detta är helt klart någto för mig! Att inte tanken slagit mig tidigare att man kan göra pumpa-pommes. Genialt ju!

    Ha en fin helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, pumpa kan används till mycket gott :) Önskar dig en fin helg också.

      Delete
  3. Jag både bakar och lagar mycket med butternutsquash, så gott! Älskar speciellt att ugnsrosta dom ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det blir så gott med den i både söta som saltiga rätter.

      Delete
  4. Har precis tänkt prova butternut squash, då jag inte kan minnas att jag ätit det innan.. Det ser ju himla gott ut i alla fall! :)

    ReplyDelete
  5. Så gott! Det här måste jag testa! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram kram
    //Lana

    ReplyDelete
  6. Jag gillar ugnsrostad sötpotais. Gottgott:)
    Hoppas du haft en fin lördag! Kram vännen

    Sv; Tack för din gulliga hälsning på min födelsedag! jag blev så glad:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är så gott. Tack fina du, kram!

      Delete
  7. Det här är en tio-poängare tillsammans med lite karibisk majonnäs, jag älskar butternut squash!

    ReplyDelete
  8. Det där ser så himla gott ut....måste kanske köpa mig en pumpa!

    ReplyDelete
  9. tack för tipset att även rosta fröna i ugn! med olivolja och salt blev det ett perfekt efter-middagen-snacks!!

    ReplyDelete