Glad midsommar! Jag blev så glad när jag såg körsbär i affären :) Jag tycker om att äta dem som de är, men jag bakar gärna med dem också. Jag har även tidigare använt körsbär i glass och det är också något jag kan rekommendera. Denna kaka är så god och jag gillar hur krämig den blir då man använder färskost i fyllningen. Mums, mums :) 

I was so happy when I saw cherries in the store :) I like to eat them as they are, but I also like to bake with them. I have also previously used cherries in ice cream and that is also something I can recommend. This cake is so good and I like how creamy it is when you use cream cheese in the filling. Yum, yum :)


Cherry Cream Cheese Cake


60 g butter, cold

2 dl flour

1 dl sugar

0.5 tsp baking powder

1/8 tsp salt

1 dl quark

0.5 egg

0.5 tsp vanilla extract


Filling:

100 g cream cheese, softened

2 tbsp sugar

0.5 egg

1 dl cherries, chopped


Preheat the oven to 175 C. Line a small springform pan with parchment paper. In a bowl mix together the butter, sugar and flour to a crumbly mixture. Measure 1 dl of the mixture, and set aside. To the remaining mixture add the baking powder, salt, quark, egg and vanilla extract until combined. Mix until just combined. Spread the cake batter evenly in the prepared pan. To make the cream cheese filling, stir together all the ingredients. Pour the cream cheese mixture over the cake batter. Sprinkle the remaining crumbs over the cake. Bake for 40-45 minutes, or until light golden brown on top. Let cool in the pan.



Körsbär-Färskostkaka


60 g smör, kallt

2 dl mjöl

1 dl socker

0,5 tsk bakpulver

1/8 tsk salt

1 dl kvarg

0,5 ägg

0,5 tsk vaniljextrakt


Fyllning:

100 g färskost, mjuk

2 msk socker

0,5 ägg

1 dl körsbär, hackade


Värm ugnen till 175 C. Klä en liten springform med bakplåtspapper. Blanda ihop smör, socker och mjöl i en skål till en smulig deg. Mät upp 1 dl av blandningen, och ställ åt sidan. I resterande blandning tillsätt bakpulver, salt, kvarg, ägg och vaniljextrakt. Fördela smeten jämnt i den förberedda formen. För att göra färskostfyllningen, rör ihop alla ingredienser. Häll färskostblandningen över smeten. Strö resterande smulor över kakan. Grädda i 40-45 minuter, eller tills den är ljust gyllenbrun ovanpå. Låt svalna i formen.