Saturday, September 14, 2013

Green Smoothie

En fräsch smoothie med både spenat och avokado. Jag har använt mig av kokosvatten, som består till 94% av vatten och är en bra källa till B-vitaminer och kalium. Kokosvatten innehåller elektrolyter, enzymer och aminosyror. Brukar du göra gröna smoothies? 

A fresh smoothie with both spinach and avocado. I have used coconut water, which consists of 94% water and is a good source of  B-vitamins and potassium. Coconut water contains electrolytes, enzymes, and amino acids. Do you like green smoothies?



Green Smoothie

2,5 dl fresh spinach
1 avocado
1 frozen banana
2,5 dl coconut water

Combine all ingredients in a blender and blend until smooth.


Grön Smoothie

2,5 dl färsk spenat
1 avokado
1 fryst banan
2,5 dl kokosvatten

Blanda alla ingredienser i en mixer och blanda tills slät.

18 comments:

  1. Jag har aldrig gjort gröna smoothies. Men det låter och ser gott ut. Ha en fin lördag!

    ReplyDelete
  2. Gott, gott! Måste igen sätta igång med gröna smoothie! :)
    Ha en underbar dag!
    Kram kram
    //Lana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, de är goda :) Tack det samma, kram!

      Delete
  3. Lät som en riktig hälsokick :) kram Diana

    ReplyDelete
  4. Den måste jag verkligen testa, nyttigt..
    Fin helg till dig, kram

    ReplyDelete
  5. Jag är jättedålig på att göra gröna smothies. De fruktiga faller mig mycket mer i smaken.

    Tack för kommentaren om tårtan! Hallon är jättegott både i tårta och smoothie:)
    Kram vännen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, de smakar förstås lite annorlunda än med bara frukter i. Stor kram!

      Delete
  6. Fina Katarina! Ser väldigt smarrigt ut! Något att testa!

    ReplyDelete
  7. Älskar dina bilder, så vackra och så gott med smoothie. Har ju själv gjort med avokado några gånger... så gott det blir! Kram vännen!

    ReplyDelete
  8. I made your tasty smoothy & loved it so,much too! I love coconut water too! Yummmm. X

    ReplyDelete