Friday, August 30, 2013

Cherry Banana Smoothie

Körsbär och mandel är toppen ihop. I dagens smoothie får de sällskap av banan :) Så är det fredag igen, dagarna och veckorna går så fort. Jag önskar er alla en skön helg.

Cherries and almonds are great together. In today's smoothie they are joined by banana :) It's already friday,  the days and weeks go by so fast. I wish you all a good weekend.


Cherry Banana Smoothie

1 banana, frozen
2 dl cherries, pitted
2 drops almond extract
milk / soy milk

Blend all ingredients until smooth. Enjoy!


Körsbär Banan Smoothie

1 banan, fryst
2 dl körsbär, urkärnade
2 droppar mandelextrakt
mjölk / sojamjölk

Mixa alla ingredienser och häll upp i glas. Njut!

16 comments:

  1. Det där får bli min helg-smoothie! Tack för receptet! Kram och trevlig helg, vännen!

    ReplyDelete
  2. Vad lustigt! Jag har också gjort en körsbärssmoothie, men med jordnötssmör. Det blir väldigt gott med nötsmör i smoothie, speciellt med körsbär eller hur?!
    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  3. Låter jättegott! Min son har gått dille på mandelmjölk så jag går se till att gömma undan lite till smoothies. För mandelestrakt har jag inte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Mandelmjölk gillar jag också.

      Delete
  4. This is gorgeous - lovely combination of flavors - I could drink this every morning for breakfast!
    Mary x

    ReplyDelete
  5. Mmm...smaskens! :)
    Önskar dig en trevlig helg med!
    Kram kram
    //Lana

    ReplyDelete
  6. I made this smoothy this morning, but used home-made vanilla almond milk in here instead of the almond extract & soy milk!

    ReplyDelete
  7. Voi, smoothiet ovat niin maukkaita! Tyttäreni kanssa olemme tehneet viime aikoina niitä paljon mango-banaaniyhdistelmänä maustamattomaan jogurttiin.

    ReplyDelete