Thursday, November 3, 2011

Filled Tortilla

Fylld tortilla är en rätt man svänger snabbt ihop och gott blir det också. Jag gillar att ha i krossade tortilla chips, som bidrar med krispighet. Här finns receptet på hemmagjorda tortillas.

Filled tortilla is a dish that you can make easily and it is delicious too. I like to have crushed tortilla chips in my filling, it adds nice crispiness. Here is a recipe for homemade tortillas.


Sojafärs

2 dl sojakross
2 dl hett vatten
0,5 veg. buljongtärning
salsasås
senap
ketchup
basilika
salt
peppar

Koka vattnet och häll över sojakrosset och buljongtärningen. Låt stå 5 minuter. Smaksätt. Fyll tortillan med färsen, hackade tomater, zucchini, riven morot, oliver, creme fraiche, krossade tortillachips...


Soy Mince

2 dl textured soy mince
2 dl hot water
0,5 veg. stock cube
salsa sauce
mustard
ketchup
basil
salt
pepper

Boil water and pour over soy mince and stock cube. Let stand 5 minutes. Season to taste. Fill your tortilla with the mince, chopped tomato, zucchini, grated carrot, olives, creme fraiche, crushed tortilla chips...


9 comments:

  1. Så gott, måste allt ta och baka lite egna tortillas

    ReplyDelete
  2. Så gott :) Jag byter ut en middag i veckan till en vegetarisk. Det här var ju ett bra recept:)

    ReplyDelete
  3. gillar också tortillas, ska definitivt testa att baka egna tortillas. Jag satt och kollade igenom dina recept igår, så mycket gott, du är så grym!

    ReplyDelete
  4. Cupcakesfluffan: Jaa, testa gärna!

    Ann-Sofi: Bra!

    karin: Tack, så snällt sagt av dig!

    ReplyDelete
  5. Va gott det ser ut! Under min studenttid bakade jag ofta egna tortillabröd... får nog göra det snart! :) Soyafärs är yummie och det äts ofta!

    ReplyDelete
  6. Hemmagjorda tortillabröd ska vi kika vidare på, låter spännande!

    ReplyDelete
  7. Mums, detta är verkligen något som jag aldrig blir trött på :).

    ReplyDelete
  8. Härligt med hemgjorda tortillas, jag brukar alltid köpa latversionen, men hemgjorda måste ju vara bättre! Och jag brukar också ha krossade tortillachips i, mums :)

    ReplyDelete