Jag fortsätter att använda körsbärsdropparna och denna gång hamnade de i min granola. Gott och jag tog ca en tesked av dropparna, men jag kunde ha tagit mera för att få mera smak. Men ändå gott och jag äter denna granola som snacks :) Ha en fin dag!

I continue to use the cherry drops and this time they ended up in my granola. Delicious and I took about one teaspoon of the drops, but I could have taken more to get more flavor. But still good and I eat this granola as a snack :) Have a nice day!

Körsbär Vaniljproteingranola


3 dl havregryn

2 d proteinpulver, vanilj

1,5 dl frön

en nypa salt

2 msk jordnötsmör eller kokosolja

Chupa Chups körsbärsdroppar, efter smak

0,5 dl vatten


Blanda de torra ingredienserna och tillsätt nötsmör, vatten och körsbärsdroppar. Om blandningen är torr tillsätt mera vatten. Bred ut blandningen på en bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i 175 C i ca 30 minuter. 



Cherry Vanilla Protein Granola


3 dl oatmeal

1 dl protein powder, vanilla

1.5 dl seeds

a pinch of salt 

2 tbsp peanut butter or coconut oil 

Chupa Chups Lolly Drops Cherry, to taste

0.5 dl water


Mix the dry ingredients and add the nut butter, water and cherry drops. Spread the mixture on a baking sheet lined with baking paper. Bake at 175 C for about 30 minutes.