En saftig kaka med mycket smak av vanilj. Ibland är det enkla det godaste. Jag märker att ju äldre jag blir, desto mera uppskattar jag det enkla. Det är lite som med min glassmak. Som barn var vanilj det man absolut inte valde, men idag tycker jag att vanilj är en av det godaste av glassmakerna. Kan du relatera?

A mpoist cake with a lot of vanilla flavor. Sometimes the simple is the best. I find that I appreciate the simple the older I get. It's a bit like my ice cream flavor preference. As a child, vanilla was absolutely not my first choice, but today I think vanilla is one of the best ice cream flavors there is. Can you relate?


Vanilj-Pekankaka


60 g smör, rumstemperatur

1 dl socker

1 stort ägg

1 tsk vanljextrakt

3/4 dl vetemjöl

0,5 dl vaniljkrämspulver (Sallinen)

1 tsk bakpulver

0,5 dl pekannötter, hackade


Värm ugnen till 160 C. Rör samman smöret och sockret. Tillsätt ägget och vaniljen, rör om väl. Tillsätt resten av ingredienserna. Häll smeten i en liten smord och mjölad brödform och grädda i 40-45 minuter.



Vanilla Pecan Loaf Cake


60 g butter, room temperature

1 dl sugar

1 large egg

1 tsp vanilla extract

3/4 dl wheat flour

0.5 dl custard powder (Sallinen)

1 tsp baking powder

0.5 dl pecan nuts, chopped


Preheat the oven to 160 C. Stir together the butter and sugar. Add the egg and vanilla, stir well. The add the rest of the ingredients. Pour the batter into a small greased and floured loaf pan and bake for 40-45 minutes.