Decembermånad är här och nu börjas det bakas julgodsaker i många hem. Att göra egen pepparkakskrydda är enkelt och så här gör jag min. Jag tillsätter lite pomeransskal i min blandning, men det är något man kan utesluta. Men jag gillar smaken av fräsch apelsin i min pepparkakskrydda. Glad första Advent!

The month of December is here and now Christmas goodies are being baked in many homes. Making your own gingerbread spice is easy and this is how I make mine. I add some orange peel to my mix, but that is something you can leave out. But I like the taste of fresh orange in my gingerbread spice. Happy first Sunday of Advent!


Pepparkakskrydda


2 msk malen kanel

2 msk malen ingefära

1 msk malen kardemumma

1 msk mald kryddnejlika

1 tsk malda pomeransskal, valbart


Blanda ihop kryddorna och förvara dem i en burk med lock. 



Gingerbread Spice


2 tbsp ground cinnamon

2 tbsp ground ginger

1 tbsp ground cardamom

1 tbsp ground cloves

1 tsp ground bitter orange peel, optional


Stir together the spices and store them in a jar with a lid.