Rabarbekräm med jordgubbar är barndom för mig. Så otroligt gott och jag kan äta hur mycket som helst :) Jag kokade rabarber och jordgubbar samtidigt, men min mamma gjorde så att hon blandande i jordgubbar då rabarberkrämen var klar. Gör som du vill, det blir gott oavsett. Ha en fin dag och grattis på morsdagen bästa mamma H!

Rhubarb cream with strawberries is childhood for me. So incredibly good and I can eat a lot of this :) I cooked rhubarb and strawberries at the same time, but my mother added the strawberries when the rhubarb cream was ready. You can do it either way, it will be good regardless. Have a nice day and happy mother's day dear mom!


Rabarber & Jordgubbskräm


150 g rabarber

120 g jordgubbar

1 dl vatten

0,5 dl socker

0,5 dl kallt vatten

2-3 tsk potatismjöl


Skär rabarber och jordgubbar i mindre bitar och lägg dem i en kastrull. 

Tillsätt vatten och socker och koka upp, låt sjuda i ca 5 min tills rabarbern och jordgubbarna kokat sönder. Blanda kallt vatten och potatismjöl i ett glas och häll blandningen i krämen. Låt krämen koka upp och ta sedan av från värmen. Låt svalna en aning. 



Rhubarb & Strawberry Cream


150 g rhubarb

120 g strawberries

1 dl water

0.5 dl sugar

0.5 dl cold water

2-3 tsp potato flour


Cut the rhubarb and strawberries into smaller pieces and put them in a saucepan. Add water and sugar and bring to a boil, let simmer for about 5 minutes until the rhubarb and strawberries are soft. Mix cold water and potato flour in a glass and pour the mixture into the cream. Bring the cream to a boil and then remove from the heat. Let cool slightly.