Jag följer Breime Bakar på Instagram för hon bakar mycket med surdeg och jag inspireras av hennes fina bröd. Hon gör även plättsmet av surdeg och det receptet har jag använt mig av här. Men istället för plättar gjorde jag våfflor. Jättegoda! 

I follow Breime Bakar on Instagram because she bakes a lot with sourdough and I am inspired by her beautiful breads. She also makes pancakes from sourdough and I have used that recipe here. But instead of pancakes, I made waffles. Very good!


Surdegsvåfflor


På kvällen:

120 g vetemjöl

1 msk kokossocker

2,5 dl mjölk

100 g surdegstarter


Vispa ihop alla ingredienser och låt stå i rumstemperatur ett par timmar och ställ sedan i kylen över natten.


På morgonen: 

2 ägg

50 g smör, smält

0,5 tsk salt

1 tsk bakpulver


Addera ovanstående ingredienser till smeten från igår. Vispa till en jämn smet. Värm våffeljärnet och stek våfflor tills gyllenbruna.



Sourdough Waffles


The evening before:

120 g wheat flour

1 tbsp coconut sugar

2.5 dl milk

100 g sourdough starter


Whisk together all the ingredients and let sit at room temperature for a couple of hours, then refrigerate overnight.


In the morning:

2 eggs

50 g butter, melted

0.5 tsp salt

1 tsp baking powder


Add the above ingredients to the batter from yesterday. Beat until smooth. Heat the waffle iron and fry the waffles until golden brown.