Jag tycker om att göra mina egna granola, för då väljer jag själv vad jag vill ha i den. Jag föredrar nötter, olika frön och smaksätter gärna med kanel. I denna har jag även surdegsavhäll, men det är inget man behöver blanda i. Men om du har en surdeg hemma, testa gärna. 

I like to make my own granola, because I can freely choose what I want in it. I prefer nuts, different seeds and like to season with cinnamon. In this granola I also added sourdough discard, but it is not something you need to mix in. But if you have a sourdough at home, feel free to try.


Knaprig Granola


3 dl havregryn

0,5 dl solrosfrön

0,5 dl pumpafrön

0,5 dl sesamfrön

1 dl blandade nötter

3/4 dl vatten

25 g surdegsavhäll, valfritt

2 msk agavesirap 

kanel, efter smak

en nypa flingsalt


Blanda ihop alla ingredienser. Tryck ut blandningen till ett jämt lager på en bakplåt klädd med bakplåtspapper. Grädda i 165 C i ca 30 minuter. Låt svalna och bryt sedan i bitar. 



Crispy Granola


3 dl oatmeal

0.5 dl sunflower seeds

0.5 dl pumpkin seeds

0.5 dl sesame seeds

1 dl mixed nuts

3/4 dl water

25 g sourdough discard, optional

2 tbsp agave syrup

cinnamon, to taste

a pinch of flake salt


Mix all the ingredients. Press the mixture into an even layer on a baking sheet lined with parchment paper. Bake at 165 C for about 30 minutes. Allow to cool and then break into pieces.