Jag började tänka på en maträtt från min barndom som innehöll skivad potatis och jag tror vi kallade den potatislåda. Den innehäll äggstanning, men jag gjorde en version med maletkött kryddad med tacokrydda och den blev så otroligt god. Jag måste fråga mamma om den med äggstanning om jag minns rätt eller är det något jag drömt om, haha :) Önskar er alla en fin dag!

I started thinking about a dish from my childhood that contained sliced potatoes and I think we called it a potato casserole. It contained an egg-milk mixture, but I made a version with minced meat seasoned with taco spice and it became so incredibly good. I have to ask mom about it with the egg-milk mixture, if I remember it correctly or is it something I dreamed of, haha :) Wish you all a nice day!


Potatis-Färslåda

400 g potatis, tunt skivad
300 g sojafärs
1 liten röd lök, hackad
1 liten röd paprika, tärnad
15 cm zucchini, tärnad
400 g tomatsås
taco kryddmix
salt
riven ost / mozzarella

Stek sojafärs tillsammans med lök, paprika och zucchini i 5 minuter. Blanda i tomatsås och kryddor. Lägg lite av såsen på botten av en ugnsform och toppa med ett lager av skivad potatis. Strö på riven ost. Gör två lager till och toppa allt med riven ost och skivad mozzarella. Grädda i 200 C ugn i ca 35 minuter. 



Potato Minced Meat Casserole

400 g potatoes, thinly sliced
300 g soy minced meat
1 small red onion, chopped
1 small red bell pepper, diced
15 cm zucchini, diced
400 g tomato sauce
taco spice mix
salt
grated cheese / mozzarella

Fry the soy minced meat with onion, peppers and zucchini for 5 minutes. Mix in tomato sauce and spices. Put some of the sauce in the bottom of a baking dish and top with a layer of sliced potato. Sprinkle with grated cheese. Add two more layers and top everything with grated cheese, and sliced mozzarella. Bake in 200 C oven for about 35 minutes.