Jag gör gärna äggröra till frukost på helgerna. Äggröra är också något jag väljer på hotellfrukostar, men kvalitén på dem varierar mycket. Ibland tillsätter jag smör i dem för att få dem krämigare. När jag såg att Victoria bloggade om en äggröra á la femstjärnigt hotell var jag bara tvungen att testa. Ja, den blev mycket god, krämigt god och jag kommer nog att göra den på nytt. 

I like sto make crambled eggs for breakfast on the weekends. Scrambled eggs are also something I choose when I'm having hotel breakfasts, but the quality of them varies widely. Sometimes I add butter to them to make them creamier. When I saw that Victoria blogged about scrambled eggs à la five-star hotel I just had to try it. Yes, it was very good, creamy good and I will definitely make it again.


Krämig Äggröra
2 portioner

4 ägg
en stor klick smör
1 msk crème fraîche
salt
peppar

Börja med att knäcka äggen i en kall, oljad stekpanna eller kastrull. Lägg i en rejäl klick smör och sätt pannan på medelvärme på spisen. Det är viktigt att du inte saltar och pepprar förrän i slutet eftersom det skapar en vattnig konsistens.

Rör hela tiden om långsamt med en spatel utan att vispa. När röran har fått en tjockare konsistens kan du ta av stekpannan helt och hållet. Rör ner en klick crème fraîche. Avsluta med att salta och peppra efter smak.



Creamy Scrambled Eggs 
2 servings

4 eggs
a large knob of butter
1 tbsp crème fraîche
salt
pepper

Begin to crack the eggs into the cold, oiled pan. Add a hefty dollop of butter and place the pan over medium heat on the stove. It is important that you do not salt and pepper until the end because it creates a watery consistency.

Stir constantly slowly with a spatula without whisking. When the eggs has got a thicker consistency, remove the pan from the heat completely. Stir in a dollop of crème fraîche. Finish with salt and pepper to taste.