Hemgjord granola är nog godast. Jag har senaste tid ätit Ezekiel flingor, som jag faktiskt packade med mig när vi flyttade från Singapore till Amsterdam. Men nu är de slut, så jag svängde ihop min egna blandning. Denna gång med två av mina favoriter, jordnötssmör och proteinpulver. Granolan blir knaprig och god. Jag använde proteinpulver med smak av kanel och tillsatte även kanel i granolan, men du kan t.ex använda chokladproteinpulver och då använda kakao istället för kanel. Det tror jag blir också riktigt gott. Jag funderar nu på att laga en granola med kaffesmak :) Det måste väl bli gott?

Homemade granola is the best. I have recently eaten Ezekiel cereal, which I actually packed with me when we moved from Singapore to Amsterdam. But they are almost finished, so I made my own blend. This time with two of my favourites ingredients, peanut butter and protein powder. This granola is crispy and yummy. I used protein powder with a taste of cinnamon and even added cinnamon in the mixture, but you can use, for example chocolate protein powder and then use cocoa instead of cinnamon. I think that would also be really good. I am now considering to make a granola with coffee flavor :) That must be good, right?



Cinnamon Protein Granola

3 dl oats
1 egg white (30 g)
4 tbsp cinnamon protein powder
2 tbsp pumpkin seeds
2 tbsp sunflower seeds
2 tsp cinnamon
0.5 tsp vanilla powder
0.5 tsp baking powder

Mix all the ingredients in a bowl and spread on a baking sheet lined with parchment paper. Bake in 175 C degrees for about 20 minutes. Let cool and store in a jar. 


Kanel-Protein Granola

3 dl havregryn
1 äggvita (30 g)
4 msk kanelproteinpulver 
2 msk pumpafrön 
2 msk solrosfrön 
2 tsk kanel
0,5 tsk vaniljpulver 
0,5 tsk bakpulver

Blanda alla ingredienser i en skål och sprid blandningen på en plåt klädd med bakplåtspapper. Grädda i 175 C grader i ca 20 minuter. Låt svalna och förvara i en burk.