Nu tänker ni säkert när ni ser på bilderna att jag postar ett inlägg om en möglig croissant, haha! Nej då, detta är en croissant med smakerna matcha (grönt te) och en fyllning av adzukibönor (röda bönor). Jag köpte den från ett ganska nyöppnat bageri och jag kunde ju inte motstå då jag först och främst är väldigt förtjust i croissanter och så gillar jag smakerna matcha och adzuki. Mitt utlåtande är godkänt, den var mycket god, om än lite för söt för min smak och jag hade gärna smakat mera av själva teet. 

Jag har själv bakat bullar med en fyllning av röda bönor och det är faktiskt något som jag tycker är riktigt gott. Så testa om du vill. 

Now you probably think when you look at the photos that I'm writing a post about a moldy croissant, haha! No, this is a croissant with the flavors of matcha (green tea) and a filling of adzuki beans (red beans). I bought it from a fairly newly opened bakery and I could not resist when I first and foremost, am very fond of croissants and I like the flavors of matcha and adzuki. I liked it a lot, albeit a bit too sweet for my taste and I would have gladly tasted more of the tea.

I have baked buns with a filling of red beans and it's actually something that I think is really good. So try it, if you want.