Jag gillar knaprig granola med nötter och frön i. Du kan ta de nötter du har hemma och jag brukar använda frön som pumpa, solros och sesam. Så enkelt, men också så gott. Oftast äter jag granola med yoghurt, men jag kan också bara ta en näve när jag känner för en snabb energi påfyllning. Ha en fin dag!

I like crunchy granola with nuts and seeds in it. You can use the nuts you have at home and I usually use seeds like pumpkin, sunflower and sesame. So simple, but also so good. I usually eat granola with yogurt, but I can also just take a handful when I feel like a quick energy boost. Have a nice day!


Granola med Frön & Nötter


3 dl havregryn

1 dl frön (pumpa, solros, sesam)

1 dl nötter, hackade

2 msk vaniljproteinpulver, valbart

1-2 msk agavesirap

2 msk kokosolja

1 tsk kanel

en nypa flingsalt


Blanda ihop alla ingredienser. Tillsätt lite vatten så att blandningen hålls ihop. Häll blandningen på en plåt klädd med bakplåtspapper. Tryck ner blandningen för att skapa ett jämnt lager. Baka i 175 C i ca 25 minuter. Låt svalna helt. 



Granola with Seeds & Nuts


3 dl oatmeal

1 dl seeds (pumpkin, sunflower, sesame)

1 dl nuts, chopped

2 tbsp vanilla protein powder, optional

1-2 tbsp agave syrup

2 tbsp coconut oil

1 tsp cinnamon

one pinch of flake salt


Mix all the ingredients together. Add a little water to hold the mixture together. Pour everything onto a baking tray lined with baking paper. Press down the mixture too create a flat and even layer. Bake at 175 C for about 25 minutes. Allow to cool completely.