Ett svenskt café i Barcelona, Fiket! Ett fräscht och ljust café. Jag blir alltid lika glad då jag hittar kanel- eller kardemummabullar utomlands. Det är mitt nummer ett val på ett café. Vi åt frukost där en morgon och jag åt ett bröd med smak av fänkål fyllt med ost, gurka, tomat och rucola och en yoghurtskål med granola och bär och frukt. Smakade mycket gott. Croissanten var också god. Och så kommer vi till bullarna, som var otroligt goda och saftiga. Där hade de inte sparat på fyllningen :) Caféet säljer även svenskt godis, hallongrottor, schackrutor...Ja, en stort utbud av bakverk. Jag kan verkligen rekommendera detta café om du är i Barcelona.

A Swedish cafe in Barcelona, Fiket! A fresh and bright café. I'm always very happy when I find cinnamon or cardamom buns abroad. It's my number one choice in a café. We had breakfast there one morning and I had a fennel flavored bread filled with cheese, cucumber, tomato and arugula and a yogurt bowl with granola and berries and fruit. Tasted very good. The croissant was also good. And then we come to the buns, which were incredibly tasty and moist. They hadn't skimped on the filling there :) The café also sells Swedish sweets, raspberry cookies, chess square cookies... Yes, a large selection of baked goods. I can really recommend this café if you are in Barcelona.