När mina föräldrar skickade paket till oss, fick vi även en burk med rabarber, från min systers trädgård. Jag kan säga att denna rabarber smakade så mycket mera och godare än de jag köpt i affären här. Denna smakade barndom och jag var tvungen att baka denna paj, som vi ofta bakade när jag var barn. Servera pajen med glass, vaniljsås eller vaniljkvarg.

When my parents sent us a package, we also received rhubarb from my sister's garden. I can say that this rhubarb tasted so much more and tastier than the ones I buy in the stores here. This tasted like childhood and I had to bake this pie, which we often baked when I was a child. Serve the pie with ice cream, custard or vanilla quark.
 

Enkel Rabarberpaj /-er


100 g smör 

0,75 dl socker

1 ägg

2 dl vetemjöl

1 dl havregryn

1 tsk bakpulver


Fyllning:

rabarberkompott


Blanda smör och socker. Tillsätt ägget och de torra ingredienserna. Tryck ut blandningen i en pajform eller flera mindre bakformar. Fyll pajskalet med rabarberkompott och grädda i 175 grader C i ca 20 minuter.



Simple Rhubarb Pies


100 g butter

0.75 dl sugar

1 egg

2 dl wheat flour

1 dl oats

1 tsp baking powder


Filling:

rhubarb compote


Mix butter and sugar. Add the egg and the dry ingredients. Press the mixture into a pie tin or several smaller baking tins. Fill the pie crust with rhubarb compote and bake at 175 degrees C for about 20 minutes.