Jordgubbarna är nu så goda och jag köper mina från torget. Jag äter dem gärna som de är eller har dem på min kvarg, i min smoothiebowl eller så bakar jag med dem. Denna kaka är saftig och så god med smak an söta jordgubbar. Jag använde en kvarg som också innehåller yoghurt, men du kan ta det du har. Min kvar-yoghurt hade smak av jordgubb. Det här är en mycket god sommarkaka.

The strawberries are now so good and I buy mine from the market. I like to eat them as they are or have them on my quark, in my smoothie bowl or I bake with them. This cake is moist and so good with a sweet strawberry flavor. I used a quark that also contains yogurt, but you can use what you have on hand. My quark-yogurt had a strawberry flavor. This is a very good summer cake.


Strawberry Coffee Cake

1 large egg
0.5 dl vegetable oil
0.5 dl starwberry quark-yogurt
1 dl coconut sugar
1 3/4 dl plain flour
1 tsp baking powder
50 g diced strawberries

Preheat oven to 175 C. Grease and flour a small loaf pan. In a bowl whisk together egg, oil and quark-yoghurt. Add the sugar, flour, baking powder. Gently mix in the strawberries, do not over mix. Pour the batter into the prepared pan. Bake the cake for 25-30 minutes or until a skewer inserted into the middle comes out clean. 



Jordgubbs Kaffekaka

1 stort ägg
0,5 dl vegetabilisk olja
0,5 dl jordgubbs kvarg-yoghurt
1 dl kokossocker
1 3/4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
50 g jordgubbar, tärnade

Värm ugnen till 175 C. Smörj och mjöla en liten brödform. I en skål rör ihop ägg, olja och kvarg-yoghurt. Tillsätt socker, mjöl och bakpulver. Blanda försiktigt i jordgubbarna. Häll smeten i formen. Baka kakan i ca 25-30 minuter.