Det här är inte det vackraste brödet eller kakan jag bakat, men smaken är det inget fel på. Jag experimenterade lite i köket för jag hade en brun banan och äggvitor som behövde användas. Och så ville jag testa att baka ett proteinrikt bakverk med proteinpulver i. Jag använder inget socker i detta bröd, men proteinpulvret innehåller sötningsmedel och bananen är ju söt i sig så det räcker mycket väl. Brödet/kakan blev faktiskt sötare än vad jag hade tänkt mig. Mycket gott! Och testa att ha på jordnötssmör och skivad banan. 

This is not the most beautiful bread or cake I have baked, but there is nothing wrong with the taste. I experimented a little in the kitchen because I had a brown banana and egg whites that needed to be used. And then I wanted to bake a protein-rich bread with protein powder in it. I used no sugar in this bread, but the protein powder contains sweeteners and the banana is sweet in itself so that's enough. The bread / cake actually became sweeter than I had imagined. Very good! And try to put on peanut butter and sliced banana.



Protein Banana Bread

1 brown banana
3/4 dl oat flour
0.5 dl vanilla protein powder
0.5 dl quark
4 tbsp egg whites
0.5 tsp vanilla powder
0.5 tsp baking powder
pinch of salt

Preheat oven to 160 degrees C. Put all the ingredients in a food processor and mix until smooth. Pour the batter into a small loaf pan lined with parchment paper and bake first for 15 minutes, then raise the temperature to 175 C and bake for an additional 20-25 minutes.



Protein Bananbröd

1 brun banan
3/4 dl havremjöl
0,5 dl vaniljproteinpulver
0,5 dl kvarg
4 msk äggvitor
0,5 tsk vaniljpulver
0,5 tsk bakpulver
nypa salt

Värm ugnen till 160 grader C. Lägg alla ingredienser i en matberedare och blanda till en jämn smet. Häll smeten i en liten brödform klädd med med bakplåtspapper och grädda först i 15 minuter, höj sedan temperaturen till 175 och grädda ytterligare i 20-25 minuter.