Gröt är gott, framförallt nu när det är kyligare ute. Gröt smakar bra till frukost, men skall jag vara ärlig äter jag det gärna till lunch eller kvällsmål också. Bäst gillar jag vanlig havregrynsgröt kokad på mandel- eller havremjölk, men ibland så gör jag gröt smaksatt med t.ex banan och choklad. Jag toppade gröten med kakaonibs, jordnötssmör och kokoskex.

Oatmeal is good, especially now that it is cooler outside. Oatmeal tastes good for breakfast, but should I be honest, I like to eat it for lunch or supper as well. I like it best plain boiled with almond or oat milk, but sometimes I make porridge flavored with eg. banana and chocolate. I topped the oatmeal with cocoa nibs, peanut butter and coconut cookies.


Choklad och Banangröt

1,5 dl havregryn
3 dl mandelmjölk
0,5 banan, mosad
1 msk kakao
salt

Lägg alla ingredienser i en kastrull och koka på svag värme. Häll gröten i en skål och toppa med t.ex. kakaonibs, jordnötssmör och kokoskex.


Chocolate and Banana Oatmeal

1,5 dl oats
3 dl almond milk
0,5 banana, mashed
1 tbsp cocoa powder
salt

Put all the ingrediens in a saucepan and cook on low heat. Pour the oatmeal into a bowl and top with e.g. cacao nibs, peanut butter and coconut cookies.