Förra veckan var vi tre dagar i Utrecht. En stad ca 30 minuter med tåg från Amsterdam. En mycket mysig och fin stad. En dag åt vi lunch på Broodnodig, en plats jag inte hört om förut. Och när vi kollade deras meny förstod vi att Broodnodig har en svensk ägare. På menyn fanns allt från skagensmörgås till kanelbullar. Och det positiva med denna plats var att de hade mycket vegetariskt. Jag tog skagensmörgås och den var jättegod, smakade faktiskt som en vanlig skagenröra. Min man åt vegetarisk köttbullesmörgås på polarbröd med rödbetssallad. Jag smakade också på den och den var så god. Portionerna var av god storlek och vi blev mätta. Vi köpte med oss en kanelbulle och brownie med appelsin creme fyllning. Mycket goda de också. Jag kan varmt rekommendera Broodnoding på Mariaplaats 49, Utrecht. 

Last week we were three days in Utrecht. A city about 30 minutes by train from Amsterdam. A very cozy and nice city. One day we ate lunch at Broodnodig, a place I have not heard of before. And when we checked their menu we understood that Broodnodig has a Swedish owner. The menu featured everything from Skagen sandwich to cinnamon buns. And the positives of this place were that they had a lot of vegetarian food. I took the shrimp sandwich and it was very good, actually tasted like the real deal. My husband ate vegetarian meatballs sandwich on polar bread with beetroot salad. I also tasted it and it was so good. The portions were of good size and we were saturated. We bought with us a cinnamon bun and a brownie with orange cream filling. They were really good too. I highly recommend Broodnoding at Mariaplaats 49, Utrecht.