Ett enkelt och gott tips på fyllda paprikor får du idag. Min favorit fyllning är denna gjord på bl.a. ricotta. Vad fyller du grönsaker helst med? Idag firas farsdag i Finland så jag vill passa på att gratulera min pappa här på bloggen också, för jag vet att du tittar in här varje dag :) och det är jag tacksam för.

Today I am sharing with you a simple and good filling for stuffed peppers. My favorite filling is this one made with ricotta. What do you prefer to stuff your vegetables with? Today, Father's Day is celebrated in Finland so I would like to congratulate my dad here on the blog too, because I know you visit my blog every day :) which I'm thankful for. 


Fyllda Paprikor med Ricotta

250 g ricotta
1 dl parmesanost
1/4 tsk vitlökspulver
salt
svartpeppar

paprika, delade och urkärnade
riven ost

Värm ugnen till 200 C. Blanda ricotta, parmesanost, vitlökspulver, salt och svartpeppar i en skål. Fyll paprikahalvor med fyllningen och toppa med riven ost. Lägg paprikorna på en bakplåt och grädda dem i ca 20-25 minuter.



Stuffed Bell Peppers with Ricotta

250 g ricotta
1 dl parmesan cheese
1/4 tsp garlic powder
salt
black pepper

peppers, halved
grated cheese

Heat the oven to 200 C. Mix the ricotta, parmesan cheese, garlic powder, salt and black pepper in a bowl. Fill the paprika halves with the filling and top with grated cheese. Place the peppers on a baking sheet and bake them for about 20-25 minutes.