Nu när det är kallare ute vill jag gärna äta värmande soppor och den här gången var jag sugen på "maletköttsoppa". Maletköttsoppa hör till barndomen och min version utan kött, blev precis lika god. Jag hade ljust sojaprotein, men vill man få soppan att likna maletkött tar man mörkt sojaprotein. Jag valde att använda sötpotatis, vilken gav en god twist. 

Now that it's colder outside, I like to eat warming soups and this time I was hungry for "minced meat soup." Minced meat soup is part of my childhood and my version without meat, was just as good. I had light soy protein, but if you want to get the soup to resemble minced meat use dark soy protein. I chose to use sweet potatoes, which gave a good twist.


Vegan "Maletkött" Soppa
3-4 portioner

400 g sötpotatis, skalad och tärnad
300 g soppgrönsaker (purjo, lök, morot, selleri)
1,5 dl texturerat sojaprotein, kross
1 l vatten
1 grönsaksbuljongtärning
persilja
salt
svartpeppar

Lägg sötpotatis, soppgrönsaker, sojaprotein, vatten och buljongtärning i en kastrull och låt sjuda tills potatisen är mjuk, ca 20-30 minuter. Blanda i persilja och krydda efter smak. 


Vegan "Minced Meat" Soup
3-4 servings

400 g sweet potato, peeled and diced
300 g soup vegetables (leek, onion, carrot, celery)
1.5 dl textured soy protein, in pieces
1 liter water
1 vegetable stock cube
parsley
salt
black pepper

Add sweet potatoes, soup vegetables, soy protein, water and stock cube in a saucepan and simmer until the potatoes are soft, about 20-30 minutes. Stir in the parsley and season to taste.