Thursday, April 2, 2015

Banana Mango Acai Tea Ice Cream

Jag har testat te från SMT och en av smakerna är acai. Jag ville testa att blanda ner innehållet av en påse i min fruktglass och det funkade bra. Fräscht och gott!

I have tried the tea from SMT and one of the flavors is acai. I wanted to try to mix the contents of one tea bag in my banana ice cream and it worked fine. Fresh and tasty!




Banana Mango Acai Tea Ice Cream

2 bananas, frozen
1 handful of mango pieces, frozen
1 bag acai tea
almond milk

Mix the banana, mango and acai with some milk in a blender or with a hand blender until smooth. Serve immediately.


Banan Mango Acai Glass

2 bananer, frysta
1 handfull mangobitar, frysta
1 påse acaite
mandelmjölk

Blanda banan, mango och acai med lite mjölk i en mixer eller med en stavmixer tills slät. Servera genast.

8 comments:

  1. Vad fräscht! Jag har inte bakat/gjort något med acai själv, bara ätit ute.

    ReplyDelete
  2. Mums,det låter nog så gott:) Glad Påsk till dig!

    ReplyDelete
  3. Vad otroligt fräscht det ser ut! Glad Påsk till er/ Stor Påskkram från mig och barnen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Linda! Önskar dig och barnen en fin påsk, kram!

      Delete