Jag äter gärna dadlar till mellanmål och att fylla dem med jordnötssmör gör dem ännu godare. Om ni inte ännu testat denna kombo, då tycker jag att det är dags att ni gör det! Tahini använder jag vanligen när jag gör hummus, men den går bra att använda till raw bakverk och som här i godis. Jag hittade receptet till dessa godsaker hos The Kitchn och jag hade alla ingredienser hemma, så det var bara att mixa ihop och vänta en stund innan det var dags att smaka. Jag tycker att de blev mycket goda, nästa gång kommer jag att öka på mängden kardemumma. Man kunde bra använda annan smaksättning också.  

I like to eat dates as a snack and to fill them with peanut butter makes them even tastier. If you have not yet tested this combo, then I think it is time you do it! I usually use tahini when I make hummus, but it's fine to use it in raw cakes, and as here in candy. I found the recipe for these goodies at The Kitchn, and I had all the ingredients at home, so it was only to mix everything together and wait a while before they were ready. I think they were very good, next time I will increase the amount of cardamom. One could well use other seasonings as well.


Tahini-Date Fudge
makes about 18 candies

2.5 dl pitted dates
1 dl tahini
2 tbsp coconut oil (room temperature)
0.5 tsp ground cardamom
1/8 tsp sea salt

Put the dates, tahini, coconut oil, and cardamom in a food processor. Process until you have a smooth and thick paste.

Transfer the mixture to a baking dish lined with parchment paper and use a spoon to press it down evenly. Freeze until firm. Remove from the pan and cut into pieces. Store in the freezer.


Tahini-Dadelfudge
ca 18 st

2,5 dl urkärnade dadlar
1 dl tahini
2 msk kokosolja (rumstemperatur)
0,5 tsk mald kardemumma
1/8 tsk havssalt

Sätt dadlar, tahini, kokosolja, och kardemumma i en matberedare. Mixa tills du har en slät och tjock blandning.

Överför blandningen till en bakform klädd med bakplåtspapper och använd en sked för att trycka ner den jämnt. Ställ i frysen för att stelna. Ta bort från formen och skär i bitar. Förvara bitarna i frysen.