Sunday, July 27, 2014

Double Chocolate Strawberry Smoothie

Jag deltog i ytterligare en utmaning på instagram, temat var smoothies. Här ser ni mitt bidrag, dubbel choklad-jordgubbssmoothie toppad med bitar av en choklad-questbar. Och jag var en av de tre vinnarna som vann en låda med questbars (proteinbarer). 

I participated in yet another challenge on instagram, the theme was smoothies. Here you see my contribution, double chocolate-strawberry smoothie topped with pieces of a chocolate-questbar. And I was one of the three winners who won a box of questbars (protein bars).


Double Chocolate Strawberry Smoothie

2 bananas, frozen
1 handful of strawberries
1-2 tbsp cacao powder
almond milk
double chocolate chunk questbar, cut into pieces

Mix all the ingredients, except for the questbar, in a blender. Pour into a glass and top with strawberries and questbar pieces.


Dubbel Choklad Jordgubbssmoothie 

2 bananer, frysta 
1 handfull jordgubbar 
1-2 msk kakaopulver 
mandelmjölk 
dubbel choklad questbar, skuren i bitar 

Blanda alla ingredienser, förutom questbaren, i en mixer. Häll upp i glas och toppa med jordgubbar och questbarbitar.

9 comments:

  1. Jag börjar nästan dregla! Vad gott med questbars som topping.

    ReplyDelete
  2. Hej!
    Jag hade velat länka till detta inlägg på min blogg samt lånat en bild på denna smoothie som ser gigantiskt god ut! Får jag lov att göra det?
    /Emma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Emma! Ja, det får du gärna göra. Tack :)

      Delete