Tuesday, May 13, 2014

Chocolate Banana Sunbutter Mousse

En proteinrik mousse, gjord på bl.a tofu. Jag har fått en burk med solrosfrösmör hemskickat till mig och jag gillar smaken på den. Men i denna mousse kan man mycket väl använda nötsmör också. 

A protein rich mousse, made ​​with tofu among others. I've got a jar of sunbutter sent home to me and I like the taste of it. But in this mousse you can very well use nut butters too. 



Chocolate Banana Sunbutter Mousse

100-150 g tofu, organic
1 banana
2 tbsp sunbutter or peanut butter
2 tbsp cacao
pinch of salt
1 dl almond milk or milk of your choice (1/2 cup)

Put all the ingredients in a blender and mix until smooth. Pour into a glass and put in the fridge to cool.


Choklad Banan Solrosfrösmör Mousse

100-150 g tofu, organisk
1 banan
2 msk solrosfrösmör eller jordnötssmör
2 msk kakao
nypa salt
1 dl mandelmjölk eller annan mjölk

Lägg alla ingredienser i en mixer och mixa tills slät. Häll upp i glas och ställ i kylen för att svalna.

10 comments:

  1. Att jag aldrig får ändan ur och testar att baka med tofu! Jag blir så frestad nu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kanske du nu fick inspiration att testa :)

      Delete
  2. Jag säger +1 på Marjas kommentar här ovan!

    ReplyDelete
  3. This makes my mouth water!So tasteful and healthy!\
    Hugs,sweetheart!

    ReplyDelete
  4. Perfect sweetness happening here, can't wait to take a bite!

    ReplyDelete