Sunday, April 13, 2014

Vegan Parmesan

Enklare än så här blir det inte. Jag mixade nötter och bjäst och gjorde min egna parmesan. Smaka av och tillsätt mera bjäst för en mera ostig smak. 

As simple as it gets. I mixed nuts and nutritional yeast and made my own parmesan. Taste it and add more nutritional yeast for a more cheesy flavour.


Vegan Parmesan

1 dl cashews
1 tbsp nutritional yeast
salt

Mix everything in a food processor. Ready. Store in the fridge.


Vegan Parmesan

1 dl cashewnötter
1 msk näringsjäst / bjäst
salt

Blanda allt i en matberedare. Klart. Förvara i kylen.

11 comments:

  1. Wow, häftigt! Nu älskar jag ju parmesan så jag håller mig till den riktiga varianten, men det var kul att se!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Visst är det! Jag tycker det är roligt att testa nya saker :)

      Delete
  2. Jag testade att göra först med cashewnötter och sen med solrosfrön, och det är fantastiskt vad autentisk smaken blir! Spelar ingen roll att jag inte är vegan, det här är mycket roligare att äta (och göra)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det passar säkert med olika nötter och frön. Roligt att du lagat olika varianter. Tack!

      Delete
  3. Wow är det så här enkelt?! Verkar ju helt grymt!

    ReplyDelete