Friday, April 25, 2014

Macchiato Chia Pudding

Åh, den här chiapuddingen blev väldigt god, mera som en dessert, då jag använde mig av Alpro Soya Macchiato dryck. Den här kunde man bra servera som dessert.

Oh, this chia pudding was very good, more like a dessert, when I used Alpro Soya Macchiato drink. This could well serve as dessert. 



Macchiato Chia Pudding

2 dl macchiato soy milk (3/4 cup + 1 tbsp)
2,5 tbsp chia seeds

Combine all the ingredients in a jar. Put in the refrigerator until set or overnight. Stir before serving.


Macchiato-chiapudding

2 dl macchiato sojamjölk
2,5 msk chiafrön

Blanda samtliga ingredienser i en burk. Ställ i kylskåp för några timmar eller över natten. Rör om innan servering.

11 comments:

  1. Sojadryck funkar bra till mycket! Den här har jag dock inte testat eller sett i butikerna här. Jag får hålla utkik! Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det finns många olika smaker :) Kram!

      Delete
  2. Det ser såå gott ut! Ha en fin helg!

    ReplyDelete
  3. Mm, ser så gott ut:) Hur annors gör du dina härliga videor som du har i Instagram;de är helt fantastiska:) Ha en bra helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Jag använder min Canon kamera och After Effects i Mac. Ha en fin helg du också.

      Delete
  4. Låter som en smakblandning som passar oss båda perfekt, fast nu har ju kaffemaskinen lämnat in en protest så det får vänta tills den är uppvilad:) Men då ska vi testa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoppas ni får kaffemaskinen fixad och kan sedan testa chiapudding med kaffesmak :)

      Delete
  5. Känner verkligen att det är dags för mig att köpa och testa chiafrön, har aldrig gjort det! =) Hoppas att det finns här nere på Cypern bara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det skall du absolut göra! Hoppas du kan hitta dem där, någon hälsokostaffär kan mycket väl ha.

      Delete
  6. Hittade dem idag! =) Har några puddingar med olika smakkombinationer i kylen nu! =)

    ReplyDelete