Monday, December 23, 2013

Finnish Christmas Casseroles

Något som alltid finns på ett finskt julbord är jullådorna; morots- kålrots och sötad potatislåda. När jag var barn tyckte jag mest om morotslåda, men idag är jag väldigt förtjust i dem alla. Länk till recepten finns under bilderna.

Something that always exists on a Finnish Christmas dinner table is the Christmas casseroles; carrot-, rutabaga- and sweetened potato casserole. When I was a child I liked the carrot casserole the most, but today I am very fond of them all. Link to the recipes is under the photos.




10 comments:

  1. Åh kålrotslåda gör alltid min mamma och jag tycker det är så gott. Finns på julbordet varje år.

    ReplyDelete
  2. Härliga julrecept du bjuder på! Ha en underbar julhelg Katarina! Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Önskar dig en en fin julhelg, kram!

      Delete
  3. Det ser fantastiskt gott ut, härliga färger! God jul!

    ReplyDelete
  4. Så mycket goda grejer ni har på ert julbord, mycket mer lockande än vår Jansson. God jul!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Sara! Ja, de här är så goda. God jul!

      Delete