Thursday, October 3, 2013

Mango Lassi

Mango lassi är så gott. Och kardemumman gör den så mycket godare. Har du testat mango och kardemumma ihop?

Mango lassi is so refreshing and delicious. And the cardamom makes it so much better. Have you tried mango and cardamom together?



Mango Lassi

2,5 dl mango, chopped
2,5 plain yogurt / quark
1 dl milk
stevia / honey, after taste
a dash of ground cardamom

Put mango, yogurt, milk, sweetener and cardamom into a blender and blend until smooth. Pour into glasses and serve. Sprinkle on some cardamom if you want.


Mango Lassi

2,5 dl mango, hackad
2,5 naturell yoghurt / kvarg
1 dl mjölk
stevia / honung, efter smak
en nypa mald kardemumma

Sätt mango, yoghurt, mjölk, sötningsmedel och kardemumma i en mixer och mixa tills slät. Häll upp i glas och servera. Strö på lite kardemumma om du vill.

18 comments:

  1. Jajamän, det har jag! Mango och kardemumma är absolut en hit tillsammans. Jag har inte gjort just din lassivariant, men gör en äpple/mangokaka där jag har i kardemumma. Överhuvudtaget är kardemumma en underskattad krydda tycker jag! Ha en bra dag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den kakan låter god. Ja, det stämmer att den är underskattad. Ha en fin dag!

      Delete
  2. Älskar mango lassi!!! Så himla gott, men har aldrig gjort egen... Kanske dags?! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är en favorit. Testa, du blir inte besviken :)

      Delete
  3. Mango är ju gott och kardemumma är ju gott, men jag har inte testat dem tillsammans. Det måste jag ju göra, känner jag nu! :)

    ReplyDelete
  4. Interesting combination!I have never tried it!
    Kisses,dear!

    ReplyDelete
  5. Denna kombination har jag aldrig testat! Jag vet att jag gillar både mango och kardemumma, så vad kan gå fel:)
    Kram vännen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den är så god, testa gärna. Kram fina du!

      Delete
  6. Åhh jag älskar verkligen Mango Lassi men har aldrig gjort det själv. Men det verkar ju inte var så svårt så jag får nog ta och testa =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej, det är verkligen lätt och så gott!

      Delete