Jag är väldigt förtjust i croissanter och bakar dem regelbundet hemma. Något annat jag också gillar mycket är kanelbullor. Då slog mig tanken att kombinera dessa två. Och vet ni vad, de blev härligt goda, mmm. Snälla ni måste testa :) Receptet som jag använder när jag gör croissanter finns här. Jag använde apelsinskal i fyllningen, den gav en mycket god smak.

I'm very fond of croissants and bake them on a regular basis at home. Something else I also like a lot is cinnamon buns. Why not combine these two. And you know what, they were delightfully good, mmm. Please, you have to try :) The recipe that I use when I make croissants are available here. I used orange zest in the filling, and it was tasty.


 Croissant Cinnamon Bun

1 batch croissant dough, here
1 dl brown sugar
1 dl granulated sugar
zest of 1-2 oranges
2 tbsp ground cinnamon
a pinch salt

Mix together the sugars with the zest, cinnamon, and salt. Take the croissant dough from the fridge and roll the dough into a rectangle, about 30 x 50 cm. Sprinkle the sugar mixture on the dough and roll it into a log. Cut into rolls and place them into oiled muffin pans. Cover with a kitchen towel and let proof in a warm room for 2 hours. Preheat the oven to 200 degrees C and bake the croissants for 20 minutes. Take the buns out of the pan when they are ready or else they will stick to the pan when they cool.


Croissant Kanelbulla

1 sats croissantdeg, här
1 dl farinsocker
1 dl strösocker
skal av 2 apelsiner
2 msk mald kanel
en nypa salt

Blanda socker med zest, kanel och salt. Ta croissantdegen ur kylskåpet och kavla degen till en rektangel, ca 30 x 50 cm. Strö sockerblandningen på degen och rulla den till en logg. Skär i bitar och placera dem i oljade muffinsplåtar. Täck med en kökshandduk och låt jäsa i ett varmt rum i 2 timmar. Värm ugnen till 200 grader och baka croissanterna i 20 minuter. Ta dem ur plåten när de är klara annars kommer de att fastna i muffinsplåten när de svalnar.