Saturday, March 2, 2013

Chocolate Omelette

Kunde det här vara något till helgfrukosten? En ovanligare och annorlunda omelett, som innehåller chokladmjölk och ägg. Annorlunda, men god! Kunde vara gott med chokladsås på också :) Vågar du testa?

Could this be something for your weekend breakfast? A rare and unusual omelette, containing chocolate milk and eggs. Different, but good! Could be delicious with chocolate sauce on too :) Do you dare to try?


Chokladomelett

2 ägg
1 dl chokladmjölk
kokosolja att steka
bananskivor

Blanda ägg och chokladmjölk. Stek omeletten i en stekpanna med kokosolja.
Vänd omeletten när äggen nästan stelnat. Servera med bananskivor.

Chocolate Omelette

2 eggs
1 dl chocolate milk
coconut oil for frying
banana slices to serve

Mix the eggs and chocolate milk. Fry the omelet in a skillet with coconut oil.
Flip the omelet when the eggs are almost set. Serve with banana slices.

32 comments:

  1. Uhhh never tried to make it with chocolate milk. With the banana slices must be so yummy!

    ReplyDelete
  2. Oj vilken härlig start på dagen :-) låter himla gott

    ReplyDelete
    Replies
    1. En annorlunda, men roligt start på dagen :)

      Delete
  3. Vad spännande med choklad omelett, kul med lite nya varianter!!

    ReplyDelete
  4. Choklad mums säger jag kram Diana

    ReplyDelete
  5. Kul! Någon för mina barn tror jag bestämt! :-)

    ReplyDelete
  6. Låter väldigt smarrigt! Mums!
    Ha en toppen lördag!
    Kram
    //Lana

    ReplyDelete
  7. Oh den här hade jag velat haft i morse:) Banan och choklad är ju så himla gott ihop:)

    ReplyDelete
  8. Uhm Jag älskar omelett! Jag gjorde dem med krossade choklad nibs! bra med chokladmjölk! ha en härlig helg och njut! Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad gott det låter! Ha det bra, kram!

      Delete
  9. Ehmmm, choklad och ägg... jo men visst - varför inte? Fast det låter som att det blir en märklig smakupplevelse så är det faktiskt en upplevelse vi kan tänka oss att prova!

    Ha en fortsatt fin helg,
    kramar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, visst är det lite främmande, men värt ett försök :) Kram

      Delete
  10. "Efterrättiga" omeletter är så gott - blåbär, kanel, kokos, kakao... Jag är med! :)

    ReplyDelete
  11. Låter supergott till frukost, brunch eller mellanmål. Banan och choklad är alltid gott ihop.

    ReplyDelete
  12. Banan och choklad är supergott ihop! Omelett är väl så där som dessert tycker jag, men detta låter ju mums!

    ReplyDelete
  13. Yummie säger jag.... har aldrig kunnat tacka nej till choklad och banan oavsett vilken rätt ;) Kram!

    ReplyDelete
  14. You are 1 genius woman! Clever you! what a great idea! :) Yummy too!

    ReplyDelete