Wednesday, January 9, 2013

Stuffed Sesame Bread with Brie-Apple-Honey

Jag tycker om bröd och att fylla dem med olika fyllningar. Fyllda bröd är dessutom enkelt att ta med till jobbet som lunch eller mellanmål. En god fyllning är brieost tillsammans med äppelskivor och honung. Brödet är köpt och denna gång blev det ett sesambröd. 

I like bread and stuffing them with different fillings. Stuffed bread is also easy to take with you to work as a lunch or snack. A good filling in my taste is brie with apple slices and honey. The bread is bought from a bakery and this time I chose a sesame bread.




28 comments:

  1. verkligen dejigt blanda. Dejigt med sötsur på en gång, tillsammans med ost! MUMS, tack för inspirationen söta Katarina. hoppas du är väl i det nya året, kram :-)

    ReplyDelete
  2. Vilken spännanda combo, låter gott!! Och visst är det smidigt att köpa färdigt bröd och sen fylla med vad man vill!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Ja, ibland har man inte tid att baka själv!

      Delete
  3. MUMS vad gott! Hade velat ha en sådan till frukost, men nu har jag redan ätit. Men tack för smakkombon - det låter som en given hit. Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Sonja! Det är en god kombo! Kram

      Delete
  4. Ser väldigt gott ut! Du är så duktig på varierad, vegetarisk mat :) En riktig inspirationskälla!
    Förresten, du skulle inte vara intresserad av att gästblogga hos mig? Det skulle vara jätteroligt! Läs mer på min blogg :) Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Sandra! Vad snällt av dig att säga. Tack för förfrågan, skall kika in hos dig :) Kram!

      Delete
  5. Hmm, vad gott. Päron eller fikon med getost kör jag ofta i och på mackor!

    ReplyDelete
  6. Good idea with a filling. Connection of a apple and brie is soooo good.

    ReplyDelete
  7. Delicious cheese for sandwich. Apple will adds crunch, and sweet/tart to it. Love it!

    ReplyDelete
  8. gahhhh vilket vackert bröd : )) mums mums mums stor kram från Hjo Sofia

    ReplyDelete
  9. Mums, jag äter gärna fyllda mackor till lunch som är fyllda med en massa gott! Roligt att se att du också inte alltid hinner att baka:) Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Jag är väldigt förtjust i bröd! Kram

      Delete
  10. Gott! Bra tips på vad jag kan äta före träningen! Tack! Kram!

    ReplyDelete
  11. Som vanligt så underbart kombinerat: äpple och brie och honung! Mums!Kram på dig

    ReplyDelete
  12. Täytetyt leivät/patongit on herkkua. Suurin suosikkini on katkarapu-kananmunatäyte. Ei tämäkään yhtään hassummalta vaikuta. Joskus olen tehnyt leipiä briestä, päärynästä ja kriikunahillosta.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Päärynä ja brie ovat myös hyvä yhdistelmä.

      Delete
  13. grymt gott bröd de ser ut och va,och ja tack till en av dem smörgåsarna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är gott och jag gillar smaken som sesamfrön ger!

      Delete