Thursday, November 22, 2012

Chocolate Raspberry Chia Pudding

Det har blivit många chia puddingar sedan jag fick chia frön! Här får ni en chokladvariant, tillsammans med hallon. Jag är verkligen förtjust i dessa frön :) 

I have made many chia puddings since I got the chia seeds! Here you get a chocolate version, along with raspberries. I'm really fond of these seeds :)


Chocolate Raspberry Chia Pudding

2 dl chocolate milk
2 dl raspberries
1-1,5 tbsp chia seeds

Combine all ingredients in a large container. Mix well and close container. Refrigerate overnight.


Choklad Hallon Chia Pudding

2 dl chokladmjölk
2 dl hallon
1-1,5 msk chia frön

Blanda alla ingredienser i en stor behållare. Blanda väl och stäng behållaren. Låt stå i kylskåp över natten. 


24 comments:

  1. Choklad och hallon är ju en najs combo!

    ReplyDelete
  2. Chaifrön verkar vara mycket användbart. Jag har inte köpt några än men jag ska kolla i hälsokostaffären när jag kommer till stan.

    Ha en bra dag! Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, chiafrön kan användas till mycket! Tack det samma, kram!

      Delete
  3. Jostain pitää etsiä noita chia-siemeniä. Kiinnostavat kovasti, kun juuri tämän tyyppisiä reseptejä olen nähnyt, ja tekee mieli itsekin kokeilla.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Luulisin, että niitä saa tilattua netin kautta. Olen todella tyytyväinen siemeniin :)

      Delete
  4. Mums! Det var länge sen jag gjorde chia pudding, tack för tipset! Låter jättegott att ha i hallon.

    ReplyDelete
  5. Oj, vad annorlunda! Ser mycket gott ut. Jag har bara ätit chiafrön i sallader.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Remsan! Chiafrön passar till mycket!

      Delete
  6. Dom där fröna verkar vara väldigt användbara i mycket. Just puddingen låter väldigt god.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, man kan ha dem i nästan allt :) Tack!

      Delete
  7. Tycker det är spännande att se vad du hittar på med fröna! :) Kram fina vännen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Amy! Det är kul att experimentera :) Kram fina du!

      Delete
  8. Då får jag springa till butiken och köpa dessa gudingar.

    ReplyDelete
  9. Ser riktigt gott ut. Vad är det för frön, har aldrig hört talas om dem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! De här fröna är en superfood :) Här har jag skrivit mera om dem http://hovkonditorn.blogspot.sg/2012/11/raspberry-coconut-chia-pudding.html

      Delete
  10. I dont know what Chia seeds are but they look like little glasses, I love it!
    Bye Katarina!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Here you can read more about these seeds http://hovkonditorn.blogspot.sg/2012/11/raspberry-coconut-chia-pudding.html
      Thanks!

      Delete
  11. Thanks!

    I have made this using my chia seeds from the trip to Berlin & loved it! It is so good! Waw!

    ReplyDelete
  12. När jag råkade se Chiafrön i butiken en dag bara måste jag köpa. Och det här är faktiskt riktigt riktigt gott. Tack!

    ReplyDelete