Friday, August 24, 2012

Tomat-Fetaoströra / Tomato-Feta Dip

En röra som är god till grillat, i hamburgare, på brödet, ja lite till vad som helst! 

A dip that is good with grilled food, in hamburgers, on bread, yes good with a little of anything!


Tomat-Fetaoströra

crème fraiche
grekisk yoghurt
fetaost, mosad
soltorkad tomat, hackad
salt
peppar

Blanda alla ingredienser och låt stå i kylskåp innan servering.

 

Tomato-Feta Dip

crème fraiche
greek yoghurt
feta cheese, mashed
sundried tomato, chopped
salt
pepper

Stir all the ingredients and let stand in the freezer until served.

26 comments:

  1. Looks really delicious and easy to make!

    ReplyDelete
  2. Så gott! Mitt inlägg idag påminner om den här. Trevlig helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja! Spännande, jag skall kolla på din blogg :)

      Delete
  3. En sådan röra jag har aldrig provat att göra. Du är En stor inspiration. Min lista med dina recept som ska testas, blir längre och längre:-) ha en härlig helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack och kul att jag kan inspirera! Ha en fin helg!

      Delete
  4. Har en tävling på gång på bloggen! Du hittar den på länken jag skickat med!

    http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2012/08/23/8505635-tavling-i-samarbete-med-iphonevantarse/#kommentarer

    Ber om ursäkt i fall du inte uppskattar såna här kommentarer.

    ReplyDelete
  5. Röror är vansinningt gott och kan användas på tusen sätt. Tack för dina, som alltid, goda recept! Ha en fin helg! Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, så är det! Tack snälla du, kram!

      Delete
  6. well, what can I say? That I dont like it? :))) I LOVE IT!!!
    Have a nice weekend Katarina!

    ReplyDelete
  7. Nu har jag slarvat med min bloggläsning igen, det var bra länge sedan jag satte mig ned och läskades av alla dina fantastiska recept! Jag brukar göra en liknande röra, utan creme fraichen - blandningen feta och soltorkad tomat är ju så underbart god <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Alexandra :) Ja, visst är den blandningen god!

      Delete
  8. Låter så gott och jag instämmer med Alex, feta och soltorkad tomat i kombo är heavenly! Önskar dig en fin helg vännen, kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det stämmer! Ha en fin helg du också vännen, kram!

      Delete
  9. Åh så gott! Det här är en sån toppenröra som passar till nästan allt. trevlig helg! kram

    ReplyDelete
  10. Älskar feta och älskar tomat! Det här måste vara supergott. Defenitivt något att pröva!

    ReplyDelete
  11. Mums! Älskar feta så detta måste jag prova, är ju så gott att göra en liten röra och lägga på kyckling, potatis eller något annat :)

    ReplyDelete
  12. Det här var verkligen en sås i min smak:)! Jag kommer absolut testa receptet:)

    ReplyDelete
  13. Jag håller med. Denna röra är god till så mycket!

    ReplyDelete
  14. Tack, gjorde den här röran ikväll till en sallad och grillad kyckling. Supergott, kram

    ReplyDelete