Det var en tid sedan jag bakade semlor. I dessa har jag olika frön och torkade tranbär. Jag gillar att baka bröd med lite grövre mjölsorter, så därför har jag använt mig av både rågmjöl och vetemjöl. Men det går lika bra att bara använda vetemjöl. 

It was a time since I baked bunsIn these, I have used various seeds and dried cranberrieslike to bake bread with a little coarse flour, which is why I have used both rye and wheat flour. But it is just as easy to only use plain flour.


Semlor med tranbär och frön

2,5 dl mjölk
2 tsk torrjäst
1,5 dl havregryn
3 msk solrosfrön
3 msk linfrö
2 msk torkade tranbär
1,5 tsk salt
1 tsk sirap
2 msk olivolja
2 dl rågmjöl
2 dl vetemjöl

Lägg torrjäst, ljummen mjölk, havregryn, solrosfrön, linfrön och tranbär i en bunke. Låt stå i 15 minuter. Tillsätt övriga ingredienser och mjöl lite i taget  tills du får en smidig deg. Forma degen till bollar och ställ på en bakplåt. Låt jäsa i 60 minuter. Grädda semlorna i 220 C i ca 10 minuter.

 


Buns with Cranberries and Seeds

2,5 dl milk
2 tsp dry yeast
1,5 dl oatmeal
3 tbsp sunflower seeds
3 tbsp flaxseed
2 tbsp dried cranberry
1,5 tsp salt
1 tsp syrup
2 tbsp olive oil
2 dl rye flour
2 dl flour

Add dry yeast, lukewarm milk, rolled oats, sunflower seeds, flaxseeds and cranberries in a bowl. Let stand for 15 minutes. Add the remaining ingredients and flour a little at a time until you get a smooth dough. Shape the dough into buns and place on a baking tray. Let rise for 60 minutes. Bake buns in 220 ° C for about 10 minutes.