Thursday, May 3, 2012

Spicy Coleslaw

Coleslaw med lite sting. Jag har använt mig av en majonnäs med hetta, hot & spicy!

Coleslaw with a sting. I have used a mayonnaise with heat, hot & spicy!


Coleslaw

vitkål, riven
morot, riven
röd lök, hackad
hot & spicy majonnäs
yoghurt
senap
salt
svartpeppar

Blanda ihop majonnäs och yoghurt.  Rör i senap, salt och peppar. Blanda i grönsakerna.


Coleslaw

cabbage, shredded
carrots, shredded
red onion, chopped
mayonnaise
yoghurt
mustard
salt
black pepper

Mix together mayonnaise and yogurt. Stir in mustard, salt and pepper. Mix in the vegetables.

24 comments:

  1. Det måste jag testa! jag som älskar coleslaw och är den då lite kryddigare...mums!!!!

    TACK förresten, för en fantastisk mat-bakblogg!!! både recept och läckra bilder.
    Du/den är en tillgång när fantasin inte räcker till.

    Ha det bra!
    //lisamaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla du för dina uppmuntrande ord, så glad jag blir! Ja, denna coleslaw får det att hetta till i munnen :) Kram.

      Delete
  2. Åh, så gott till sommarens grillade!

    Om du besöker min blogg får du se ditt namn i senaste inlägget. Ha en fin dag! Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, passar bra :) Tack, skall kolla! Kram

      Delete
  3. I like the idea of combining mayo and yogurt - this coleslaw sounds simple yet delicious! I love how coleslaw combines with so many main dishes.

    ReplyDelete
  4. Perfekt recept att spara inför sommarens alla grillkvällar! Tack:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bra! Och roligt om du testar receptet!

      Delete
  5. Hallojs! Kikar in en sväng och önskar dig en fortsatt trevlig dag :):) Berätta gärna vad du tycker om mina bilder på motorcyklarna som körde i tisdags ;) Lust att också eventuellt göra ett boglovinbyte? KRAM
    *nojjz.blogg.se*

    ReplyDelete
  6. Ja, jag gillar ju allt med sting, så det där är med säkerhet gott. Ha en fin helg! Kram.

    ReplyDelete
  7. I think this would be perfect with a fish dinner or other deep fried food. The bite helps to overcome residual traces of fat. It looks wonderful as well. I hope you have a great day. Blessings...Mary

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Mary! And yes, this is good with deep fried food!

      Delete
  8. Gott med hetta!
    Tack för svar på min tidigare fråga:-) Låter jätteexotiskt och härligt i mina öron, jag som inte gillar vintern!

    kram:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja ;) Jag är också nöjd med värme året runt. Kram

      Delete
  9. Spännande med hetta... har en bok som heter eat the heat... passar ofta bra hemma hos oss ;) Kram!

    ReplyDelete
  10. Låter passande här också, hjärnan gick igång lite där och började spåna lite:)

    ReplyDelete
  11. Vitkål är en sådan billig och användbar grönsak. Älskar coleslaw

    ReplyDelete
  12. Det här måste bara vara så gott till grillat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det passar mycket bra även till grillat :)

      Delete