Om du som jag gillar nötsmör då skall du testat att göra granola med det. Så otroligt gott. Jag tillsätter alltid salt i min granola för att jag gillar smaken den ger. På senaste tid har jag även blandat i omatad surdeg, men den kan man utesluta. Hemmagjord granola är bäst :)

If, like me, you like nut butter, then you should try making granola with it. So incredibly good. I always add salt to my granola because I like the flavor it gives. Recently, I have also mixed in unfed sourdough, but that can be excluded. Homemade granola is the best :)


Almond Butter Granola


25 g unfed sourdough 

2 tbsp coconut oil, melted

2 tbsp maple syrup

2 tbsp almond butter

2,5 dl oats 

1 dl almonds

1 dl seeds

1 tsp cinnamon

flaky salt to taste


Heat the oven to 160 C. In a bowl add all the ingredients and mix well. Line a baking tray with baking paper and evenly spread the granola across the tray. Roast in the oven for about 25 minutes until golden brown. Remove from the oven and allow to cool.



Mandelsmör Granola


25 g omatad surdeg

2 msk kokosolja, smält

2 msk lönnsirap

2 msk mandelsmör

2,5 dl havregryn

1 dl mandel

1 dl frön

1 tsk kanel

flingsalt efter smak


Värm ugnen till 160 C. Tillsätt alla ingredienserna i en skål och blanda väl. Klä en plåt med bakplåtspapper och fördela granolan jämnt över plåten. Rosta i ugnen i ca 25 minuter tills gyllenbrunt. Ta ut ur ugnen och låt svalna.