Jag hade några flaskor med kaffedryck hemma och även om jag tycker om att dricka dem så tänkte jag att jag kan använda dem i bakning också. En saftig och god kaka med en mild smak av kaffe. Jag dekorerade kakan med en glasyr gjord på kaffedrycken och florsocker. 

I had a few bottles of coffee drink at home and even though I like to drink them, I thought I could use them in baking as well. A moist and tasty cake with a mild taste of coffee. I decorated the cake with an icing made from the coffee drink and icing sugar.


Coffee Cake


60 g softened butter

3/4 dl sugar

1 egg

1 1/4 dl plain flour

0.5 tsp baking powder

2 tsp instant espresso powder 

one pinch of salt

0.5 dl (protein) coffee drink


Heat oven to 175 C. Grease and line a baking tin. Stir the butter and sugar until fluffy. Add the egg and stir well. Then add the remaining ingredients and stir until smooth. Pour the batter into a greased and floured small loaf tin. Bake for about 30 minutes. Allow to cool. 



Kaffekaka


60 g mjukt smör

3/4 dl socker

1 ägg

1 1/4 dl vetemjöl

0,5 tsk bakpulver

2 tsk snabb-espressopulver

en nypa salt

0,5 dl (protein) kaffedryck


Värm ugnen till 175 C. Smörj och klä en bakform. Rör smör och socker fluffigt. Tillsätt ägget och rör om väl. Tillsätt sedan resten av ingredienserna och rör tills det är slätt. Häll smeten i en smord och mjölad liten brödform. Grädda i ca 30 minuter. Låt svalna.