Chokladsnitt utan tillsatt vitt socker blev godare än jag hade väntat mig. De är knapriga och smakar mycket choklad. Jag använder mig av mitt favorit steviasocker from Good Good och fibersirap från Sukrin. Dessa går som vanligt att baka med annat socker om man så vill. Ha nu en fin dag!

Chocolate cookies without added white sugar was better than I had expected. They are crunchy and have a lovely taste of chocolate. I use my favorite stevia sugar from Good Good and fiber syrup from Sukrin. These can be made with white sugar if you like. Now have a nice day!


Chokladsnitt med Vit Choklad

50 g smör
0,5 dl steviasocker, Good Good Via Health
1 msk fibersirap, Sukrin
1 dl mjöl
1,5 msk kakaopulver
0,5 tsk bakpulver
vit choklad utan tillsatt socker

Vispa smör, socker och sirap poröst. Blanda i mjöl, kakao och bakpulver. Rulla ut degen till en längd, ca 30 cm. Toppa med vit choklad. Grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 15-20 minuter. Lat svalna en aning och skär i snittar.



Chocolate Cookies with White Chocolate

50 g butter
0.5 dl of sugar, stevia, Good Good Via Health
1 tbsp fiber syrup, Sukrin
1 dl flour
1.5 tbsp cocoa powder
0.5 tsp baking powder
white chocolate with no added sugar

Beat butter, sugar and syrup until fluffy. Mix in the flour, cocoa and baking powder. Roll out the dough to a length of about 30 cm. Top with white chocolate. Bake in the oven at 175 C degrees for about 15-20 minutes. Let cool slightly and cut into pieces.