Om jag har får kokta makaroner över brukar jag ofta göra sallad på dem. Det är enkelt och smakar så gott. Vanligen blandar jag i majonnäs, men den här gången hade jag creme fraîche, vilket också blev gott. Om du har tips på goda pastasallader tar jag gärna emot dem, tack :) 

If I have left-over cooked macaroni I often make a salad. It's easy and tastes so good. Usually I mix in mayonnaise, but this time I used creme fraiche, which was also good. If you have tips on good pasta salads please share them with me, thanks :)


Makaronisallad med Crème Fraîche

3 dl kokt makaroni
1 tomat, tärnad
1 bit gurka, tärnad
1 saltgurka, tärnad
1 dl crème fraîche
1 tsk senap
en skvätt vinäger
en nypa salt
svartpeppar
en nypa socker

Blanda alla ingredienser i en skål och ställ i kylskåp innan servering. 


Macaroni Salad with Crème Fraîche

3 cups cooked macaroni
1 tomato, diced
1 piece of cucumber, diced
1 pickled cucumber, diced
1 dl crème fraîche
1 tsp mustard
a dash of vinegar
a pinch of salt
black pepper
a pinch of sugar

Mix all ingredients in a bowl and refrigerate before serving.