I år har jag bakat mini fastlagsbullor, för då kan man bra äta två eller kanske t.o.m tre stycken :) Vanligen bakar jag vetedegen enligt detta recept med tillsatt kardemumma, men i år bakade jag enligt Roy Fares recept. Jag uteslöt ägget dock, för jag tycker det inte behövs i degen. Tycker du om fastlagsbullor? Jag har sett många olika variationer på denna bulle, t.ex. nutella, prinsesstårta och nu det senaste en kanelbulle fylld med mandelmassa och grädde. Den sistnämnda låter god, men jag håller mig nog den traditionella fastlagsbullan. 

This year, I baked mini Shrove buns, because then I can eat two or maybe three, even :) Usually I bake wheat dough according to this recipe with added cardamom, but this year I baked according to Roy Fares recipe. I excluded the egg, however, because I think it is not needed in the dough. Do you like Shrove buns? I have seen many variations of this bun, eg nutella, princess tart and a couple of days ago I heard of this one, a cinnamon bun filled with almond paste and cream. The latter sounds good, but I still like the traditional Shrove bun the most.