En dag när mina föräldrar var här tog vi hämtmat från Agra Indian Express (Elandsgracht 140). Hade vi vetat att portionerna är gigantiska hade två personer kunnat dela på en maträtt. Men vi fick över till lunch följande dag :) Maträtterna var smakrika och hade en hetta som man efter en stund vande sig vid. Vi testade även deras vegetariska samosas, vilka var goda, men starka. Naan brödet smakade också bra, men det glömde jag att ta bild på. Mina föräldrar åt Butter Chicken, som hade en krämig och söt smak och Chicken Jal Ferezi som var en starkare sås med grönsaker. Min man och jag tog Dal Makhani som var gjord på linser och bönor. 

One day when my parents were here we toad take-away food from Agra Indian Express (Elandsgracht 140). Had we known that the portions were this big two people could have shared one dish. But we got left-overs for lunch the next day :) The dishes were flavorful and had a heat that after a while you got used to. We also tested their vegetarian samosas, which were good, but hot. The naan bread also tasted good, but I forgot to take a picture go them. My parents ate Butter Chicken, which had a creamy and sweet taste and Chicken Jal Ferezi which was a hot sauce with vegetables. My husband and I ate Dal Makhani which was made on lentils and beans.

Chicken Jal Ferezi

Butter Chicken and Vegetarian Samosa

Dal Makhani