Banan i bakverk tycker jag är gott, men att äta en banan bara så där tycker jag inte riktigt om. Så när jag köper hem bananer låter jag dem bli väl mogna och sedan fryser jag in dem för smoothies senare eller bakar med dem. Dessa muffins blev mycket saftiga och goda!

I think banana in baked goodies is good, but eating a banana just like that is not my cup of tea. So when I buy bananas, I let them become well-ripened and then I either freeze them for smoothie later or I bake with them. These muffins turned out moist and delicious. 



Low Carb Banana Pecan Muffins
5 pcs

1 ripe mashed banana
1 tbsp coconut oil, melted
1 tbsp quark
1 egg
2 tbsp sukrin gold or other sweetener
2 tbsp coconut flour
1.5 tbsp almond flour
2 tbsp pecans, chopped
1 tsp baking powder
1 tsp cinnamon
0.5 tsp cardamom

Pre heat oven to 175 C degrees. In one bowl, mix the banana, coconut oil, quark and egg. Add the dry ingredients and mix well. Pour batter into 5 muffin cups and bake in the oven for 15-20 minutes.



Banan-Pekanmuffins
5 st

1 mogen mosad banan
1 msk kokosolja, smält
1 msk kvarg
1 ägg
2 msk sukrin gold eller annat sötningsmedel
2 msk kokosmjöl
1,5 msk mandelmjöl
2 msk pekannötter, hackade
1 tsk bakpulver
1 tsk kanel
0,5 tsk kardemumma

Värm ugnen till 175 C grader. I en skål, blanda banan, kokosolja, kvarg och ägg. Tillsätt de torra ingredienserna och blanda väl. Häll smeten i 5 muffinsformar och grädda i ugnen i 15-20 minuter.