Nu är vi tillbaka i Amsterdam efter en fin jul hemma i Finland. Vädret var grått och regnigt, men det gjorde inget då vi fick vara med våra kära. Hoppas ni också haft en fin jul.
Hummus gör jag ganska ofta hemma, men hade inte tidigare använt mig av rostad paprika i den. Det var hos Ella jag hittade receptet och jag gillade smaken. Jag serverade bönbiffar till hummusen. Receptet på biffarna får ni i morgon. Kanske något till nyårsmenyn?

Now we're back in Amsterdam after a nice Christmas at home in Finland. The weather was gray and rainy, but that did nothing when we had got to be with our loved ones. Hope you also had a nice Christmas.
I make hummus quite often at home, but had not tried to add roasted peppers in it. I found the recipe at Ella's, and I liked the it a lot. I served bean patties with the hummus. I will give you the recipe for the patties tomorrow. Maybe this is something you could serve on New Year's Eve?



Red Bell Pepper Hummus

1 red bell pepper, oven roasted
juice from 1-2 lemons
6 dl chickpeas
1 tsp paprika
1 tsp cumin
0,5 tsp chili flakes
2 tbsp tahini
3 tbsp oilve oil
0,5 dl water
salt

Mix all the ingredients in a blender. Store in the fridge.


Röd Paprika Hummus

1 röd paprika, rostad i ugn
saft från 1-2 citroner
6 dl kikärter
1 tsk paprikapulver
1 tsk spiskummin
0,5 tsk chiliflingor
2 msk tahini
3 msk oilve olja
0,5 dl vatten
salt

Blanda alla ingredienser i en mixer. Förvara i kylskåp.