Jag hade rostad paprika över efter att jag gjort hummus, så jag bestämde att göra bönbiffar med rostad paprika. De blev mycket goda.

I had the roasted peppers over after I made this hummus, so I decided to make bean patties with roasted peppers. They turned out really good.


Bean Patties with roasted bell pepper

3 dl white beans
1 red onion, chopped
1 clove of garlic, chopped
0,5 roasted red bell pepper
1 tsp ground cumin
0,5 dl fresh parsley
sambal oelek
2 tbsp flour / almond meal
1 tbsp oil 
salt
pepper

Rinse the beans well. Mix together all the ingredients in a blender. Form into round patties and fry in coconut oil for 2 min on each side.


Bönbiffar med rostad paprika

3 dl vita bönor
1 rödlök, hackad
1 vitlöksklyfta, hackad
0,5 rostad röd paprika
1 tsk malen spiskummin
0,5 dl färsk persilja
sambal oelek
2 msk mjöl / mandelmjöl
1 msk olja
salt
peppar

Skölj bönorna väl. Blanda samman alla ingredienser i en mixer. Forma till runda biffar och stek i kokosolja ca 2 min på varje sida.