Det här är en maträtt jag minns från skoltiden. Ingen aning hur jag kom att tänka på den, men när jag började tänka på den var jag tvungen att laga den. Maletkött-potatismoslåda! Är det något ni fick i skolan? Det här var en maträtt vi inte gjorde hemma, utan jag minns den nog bara från skolan. 

This is a dish I remember from my school days. No idea how I came to think of it, but when I started thinking about it I had to make it. Minced meat mashed potato casserole! Is it something you got in school? This is a dish we did not make at home, I only remember it from school.


Maletkött Potatismoslåda


500 g potatis

1 röd lök, hackad

1 vitlöksklyfta, hackad

250 g soja-maletkött

2 tsk senap

paprikapulver

salt

svartpeppar


riven ost


Koka potatisen mjuk och mixa den till mos med mjölk och smör. Värm en stekpanna med olja och stek lök och vitlök i någon minut. tillsätt maletkött och stek i några minuter. Krydda. Blanda moset med maletköttet och häll allt i en ugnsform. Toppa med riven ost. Grädda i 175 C i ca 20 minuter. 



Soy Minced Meat Potato Mash Casserole


500 g potatoes

1 red onion, chopped

1 clove of garlic, chopped

250 g soy mince meat

2 tsp mustard

paprika powder

salt

black pepper


grated cheese


Boil the potatoes soft and mix them into a mash with milk and butter. Heat a frying pan with oil and fry the onion and garlic for a few minutes. Add soy minced meat and fry for a few minutes. Season to taste. Stir the mash with the minced meat and pour everything into an oven dish. Top with grated cheese. Bake at 175 C degrees for 20 minutes.