Jag hade en gräddfil hemma som behövde användas, så jag tänkte att jag bakar något med den. Jag var sugen på kardemumma och så tillsatte jag även citron. En god smakkombination!

I had a sour cream at home that needed to be used, so I thought I'd bake something with it. I was craving cardamom and I added lemon too. A good flavour combination!



Kardemumma & Citronkaka

2 ägg
1 3/4 dl socker
1 dl gräddfil
50 g smör, smält
2 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
1 tsk kardemumma
1 tsk citronessens

Vispa ägg och socker fluffigt. Tillsätt gräddfil och smör. Blanda sedan i mjöl, bakpulver, kardemumma och citronessens. Smörj och mjöla en bakform och häll i smeten. Grädda kakan i 175 C i ca 25 minuter. Låt svalna. 



Cardamom & Lemon Cake

2 eggs
1 3/4 dl sugar
1 dl sour cream
50 g butter, melted
2 dl wheat flour
1.5 tsp baking powder
1 tsp cardamom
1 tsp of lemon essence

Whisk eggs and sugar fluffy. Add sour cream and butter. Then mix in flour, baking powder, cardamom and lemon essence. Grease and flour a baking pan and pour in the batter. Bake the cake at 175 C for about 25 minutes. Let cool.